Amalkan “Zikir Fatimah” Untuk Melegakan Kepenatan Dalam Urusan Rumahtangga….Wanita Wajib Baca!!!

Inilah Zikir Fatimah, Amalan Untuk Redakan Kepenatan Wanita Urus Rumah Tangga.. Sebarkan..

Hari ini ramai isteri yang mengeluh penat dan stres dek kerana tugas yang tak menang tangan. Mereka ini terutama yang bergelar ibu bukan saja mengurus rumah tangga, malah turut bekerja mencari rezeki.

Antara cara kebiasaan wanita meredakan kepenatan ini dengan berehat, bercuti dan juga ke spa untuk rawatan tubuh. Hakikatnya dalam Islam sendiri telah tersedia penawar kepenatan ini melalui amalan Zikir atau Tasbih Fatimah yang diajarkan sendiri oleh Rasululullah s.a.w kepada puterinya Saidatina Fatimah r.a.

Dalam hadis yang diriwayatkan oleh Muslim, satu hari puteri Rasulullah s.a.w, Saidatina Fatimah r.a mengadu kepada suaminya, Saidina Ali bin Abu Talib r.a tentang tangannya berasa sakit dan keletihan kerana terlalu banyak kerja rumah yang perlu dilakukannya.

Saidatina Fatimah kemudian datang menemui ayahandanya baginda Rasulullah s.a.w untuk meminta seorang pembantu. Akan tetapi dia tidak berjaya menemui Rasulullah s.a.w dan hanya bertemu dengan Saidatina Aisyah.

Kemudian Saidatina Fatimah meninggalkan permintaannya kepada Saidatina Aisyah untuk disampaikan kepada Rasulullah. Apabila Rasulullah tiba di rumah, Saidatina Aisyah pun memberitahu Baginda tentang permintaan puterinya.

Lalu Baginda telah pergi menemui puteri serta menantunya yang ketika itu telah berbaring di tempat tidur. Keduanya mahu berganjak bangun ingin menghampiri baginda akan tetapi Rasulullah meminta mereka tetap di tempat perbaringan.

Lalu baginda bersabda; “Mahukah kamu berdua aku ajarkan sesuatu yang lebih baik daripada apa yang kamu berdua minta? Ketika kalian berbaring hendak tidur, maka bacalah takbir (Allahu Akbar) 34 kali, tasbih (Subhanallah) 33 kali dan tahmid (Alhamdulillah) 33 kali. Sesungguhnya yang demikian itu lebih baik bagi kalian daripada seorang pembantu.” (HR. Muslim, no: 4906).

Maka disaran kepada ibu-ibu yang berasa penat setelah melakukan tugas-tugas harian supaya mengamalkan Zikir/Tasbih Fatimah ini setiap malam sebelum melelapkan mata.

ZIKIR/ TASBIH FATIMAH

Allahu Akbar – 34 kali
Subhanallah – 33 kali
Alhamdulillah – 33 kali

Dalam pada itu sentiasalah didiklah hati untuk ikhlas melakukan semua tanggungjawab agar tidak merasakan ia sebagai bebanan yang memenatkan.

-Kisah Kita-

Tips Untuk Wanita. Sekadar Perkongsian Ilmu….

-Gambar hiasan-

Ingin Jadi Wanita Hebat di Ranjang?

Lakukan 5 Hal Ini..

Istri mana yang tidak ingin menjadi wanita hebat di tempat tidur, yang dipuji pasangan?

Untuk menjadi wanita hebat di tempat tidur, Anda tidak perlu memiliki pengetahui tentang 52 posisi seks yang berbeda atau semacamnya, melainkan cukup dengan memiliki beberapa hal ini dalam pribadi Anda.

1. Anda tidak suka menghakimi

Ketika mendengar fantasi pasangan, Anda tidak menghakiminya tapi justru bersikap terbuka, walaupun fantasinya tidak sesuai selera Anda.

“Ingat, ini semua adalah fantasi—bukan sesuatu yang harus Anda lakukan. Jadi, kesampingkan penilaian Anda dan coba dengarkan keinginan Anda dan pasangan. Mungkin saja Anda menemukan beberapa hal yang menarik,” ujar terapis seks, Ian Kerner, Ph.D.

2. Anda inovatif

“Kami melihat sofa, Anda melihat posisi doggie style. Kami melihat bra, Anda melihat alat untuk mengikat pasangan. Menjadi orang yang kreatif dan mencari cara-cara yang baru untuk meningkatkan gairah, sangat penting dalam kehidupan sepasang suami istri,” ujar seorang terapis seks dan hubungan, Lada Schwarts, Ph.D.

3. Anda banyak memikirkan seks

“Seks memiliki komponen mental yang kuat. Jadi perhatikan ketika Anda memiliki pikiran sensual atau secara acak merasa terangsang sepanjang hari. Dan, jangan langsung mengabaikannya. Lebih baik biarkan diri Anda merasa erotis dan coba amati hal seksi apa yang berada di sekitar Anda,” ujar Kerner.

Mendahulukan kebutuhan pasangan

4. Anda mampu mendahulukan kebutuhan orang lain sebelum kebutuhan Anda sendiri

Melakukan hal ini dalam setiap bidang kehidupan Anda memang penting, tetapi jika Anda juga melakukannya di kamar tidur, hal ini akan membuat Anda menjadi wanita hebat di ranjang.

“Saya memang tidak menyarankan agar Anda selalu mendahulukan kepuasan pasangan sebelum Anda, karena orgasme Anda juga penting. Namun hal ini bisa sangat baik untuk memfokuskan diri dalam menyenangkan pasangan Anda terlebih dahulu sekali-sekali,” ujar Kerner.

Menurutnya, Anda bisa memulai dengan lebih dulu untuk melakukan seks di pagi hari ketika baru bangun tidur, ataupun berinisiatif melakukan posisi seks yang disukai pasangan Anda.

“Ini bukan berarti Anda tidak mementingkan diri Anda sendiri, melainkan ketika Anda mendahulukan kepuasannya terebih dahulu, maka secara tidak langsung Anda memberitahu ia bagaimana Anda ingin diperlakukan,” ujarnya.

5. Anda orang yang spontan

Menurut pria yang disurvei oleh Womenshealthmag, hal terpanas yang dilakukan seorang wanita selama berhubungan seks adalah mengambil kendali dan melakukan sesuatu yang mengejutkan. Mulai dari menggunakan lingerie dan menunggu mereka pulang kerja, hingga melakukan seks yang tak terduga dengannya. Hal ini memiliki dampak yang besar, karena pasangan Anda sama sekali tidak menyangka akan mendapatkannya dari Anda.


6 Perangai Isteri Yang Buat Suami Makin Sayang Dan Jatuh Cinta Setiap Hari

Sebenarnya, ada 6 perangai isteri yang buat suami makin sayang dan bikin mereka makin jatuh cinta setiap hari! Sekarang, anda tahulah apa rahsia tambat hati suami, kan…
Perangai si isteri yang terpaksa suami layan
Mengaku sajalah, ada juga pelbagai perangai pelik si isteri ini yang kadang-kadang pening kepala si suami nak layan. Tapi, si isteri ini jugalah hadiah yang paling tak ternilai buat si suami.

Tabiat macam sikit-sikit asyik nak call suami, berpura-pura comel (hehehe) dan lemah bila nak minta tolong suamilah, suka ambil banyak selfie dan padam semuanya, atau lama sangat shopping mungkin akan buat suami menyampah (tapi sayang).

Namun, tanpa isteri, rasanya tak terurus langsung suami ini! Kitalah yang kemas dan basuh baju, memasak dan bagi sekeluarga makan ikut waktu. Kita jugalah sumber bila nak cari mana barang yang hilang!

Jadi, sebab itu wanita adalah hadiah teristimewa untuk seorang suami.

suami makin sayang isteri

Dan sekarang… kami juga nak kongsikan apa 6 perangai isteri yang buat suami makin sayang dan jatuh cinta pada anda setiap hari.

Ha… lepas tahu rahsia 6 perangai ini, bolehlah kita selalu buat dekat pasangan untuk tambat hati mereka 😛

-Gambar hiasan-

6 perangai isteri yang buat suami makin sayang

1. Letak kepala di dada mereka
Kadang bila penat sangat dengan semua kerja dan masalah, isteri akan menghabiskan masa cuba meluahkan semua yang terpendam pada suami.

Ketika itulah kita ini rasa nak bermanja dan mendapat perhatian mereka. Jangan tak tahu, suami sebenarnya suka kalau kita letak kepala di dada mereka tau!

Mereka rasa seperti seorang lelaki sebenar yang boleh beri perlindungan pada orang kesayangan mereka.

Jadi, kerap-keraplah letak kepala anda di dada mereka bila mengeluh dengan pasangan! Lebih seronok kalau mereka main rambut kita juga.

2. Belai lembut ketika memandu dalam kereta
Belaian lembut ketika suami memandu juga menyebabkan suami anda makin sayang pada anda! Tak kisahlah, anda boleh belai rambutnya, picit lehernya atau ulas-ulas lembut pipinya.

suami makin sayang isteri

Suami akan rasa semua perbuatan ini satu bentuk kasih sayang dan penghargaan daripada pasangan.

3. Memuji di Facebook
Suami juga menghargai penghargaan di media sosial. Bukan isteri saja, ya! Sebab itu anda kadang-kadang bolehlah memuji tindakan mereka.

suami makin sayang isteri

Contohnya tag mereka pada mana-mana artikel yang cakap tentang suami yang hebat ke. Atau update status Facebook yang memuji mereka ke. Mereka rasa dihargai.

Tapi jangan terlebih buat, nanti menyampah pula pembaca di Facebook!

4. Mendengar tanpa jemu
Otak wanita berfungsi secara berbeza berbanding lelaki. Kalau kita isteri boleh saja buat semua kerja dalam satu masa, sambil mengeluh dan membebel.

Tapi lelaki tak boleh. Sebab itu bila suami mula bercerita tentang sesuatu, dia akan rasa semakin jatuh cinta dan sayang pada isteri yang tak jemu mendengar ceritanya.

Walaupun apa yang dia cakap langsung kita tak faham! Tapi, teknik mendengar akan buat mereka rasa anda benar-benar menyayangi mereka.

Lepas ini anda jangan menyelit atau membebel kalau mereka nak cerita sesuatu, tau!

5. Hantar mesej/peringatan walaupun ketika sibuk
Walau sesibuk manapun seorang isteri ini, dia pasti akan terfikir pasal suaminya. Sudah makan ke belum? Sudah beli ubat sebab dia demam ke? Apa dia buat? Sibuk ke?

suami makin sayang isteri
Kredit gambar: The New Indian Express

Macam-macam kita fikir. Jadi, bila kita hantar mesej peringatan suruh mereka makan, atau ayat simple seperti takecare saja sudah cukup untuk buat suami “makin sangkut” dengan anda.

Ini membuatkan mereka gembira kerana anda masih memikirkan tentang kesejahteraan diri mereka walaupun anda sibuk.

6. Kemesraan di tempat awam
Jangan ingat suami tak suka kalau anda tunjuk kemesraan di tempat awam. Janji tak berlebih-lebihan.

Sebenarnya, cukuplah anda memegang tangan mereka ketika ingin melintas jalan, atau membetulkan rambut dan baju mereka. Semua ini akan buat mereka makin jatuh cinta dengan si isteri.

Betul tak para suami?

Untuk menyemarakkan rasa cinta ini, janganlah berhenti tunjuk betapa anda menyayangi mereka.

Sesungguhnya, rumah tangga yang bahagia terletak di tangan suami isteri yang bijak mengemudi cabaran dan menyemarakkan rasa cinta.

Jom kongsi dengan suami tentang perangai ini! Mana tahu lepas ini anda bolehlah buat perangai ini dengan perangai annoying anda, sebab suami tetap akan cintakan anda. Hehehe

Sumber Theasianparent.com

Kredit gambar – vanillakismis

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*